| Forfatter |
Emne  |
|
|
senmart
posteringer 7 |
Skrevet - 03/06/2010 : 14:34:04
|
Hej alle, vi har 3 dejlige Bernere, mit problem er at den sidste teorist på 18 mdr er fuldstændig op og køre når vi kommer hjem. Hun gør og hopper op af vores bryggers dør.De 2 gamle på 7 1/2 og 4 står og kigger, hvad kan jeg gøre for at afvende den lille teorist.Jeg har prøvet at ignorer hende, lukke døren og gå.Hilsen Linda ´
|
|
|
Mettemusens
posteringer 280 |
Skrevet - 03/06/2010 : 17:08:03
|
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af senmart
Hej alle, vi har 3 dejlige Bernere, mit problem er at den sidste teorist på 18 mdr er fuldstændig op og køre når vi kommer hjem. Hun gør og hopper op af vores bryggers dør.De 2 gamle på 7 1/2 og 4 står og kigger, hvad kan jeg gøre for at afvende den lille teorist.Jeg har prøvet at ignorer hende, lukke døren og gå.Hilsen Linda ´
Hmmm ... min berner han har gjort det i 9 3/4 år, så jeg er holdt op med at tro på at han kan læres andet 
Den forklaring jeg har hørt, er at han er vild af glæde over at du er kommet hjem, og gerne vil ha din opmærksomhed - derfor får han også opmærksomheden, ligeså snart jeg er inde. Jeg ville se det som en afstaffelse af glæde at sige NEJ, eller ignorere det .....
Så jeg lever med hundenes forskelligheder ... min gamle berner gjorde det ikke .... men ikke alle er ens ....
Vov fra JOGI og Mette
Livet er ikke retfærdigt, så la' være med at bruge det som en sovepude for ikke selv at tage action. Og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os iøvrigt ret glade for. |
 |
|
|
Jette
posteringer 469 |
Skrevet - 03/07/2010 : 08:44:18
|
Jeg vil lade være med at gå ind af døren før hun er faldet ned. Med risiko for at døren får lidt flere ridser i træningsfasen. Jeg vil bare vente til hun forholder sig roligt og så gå ind. Jeg tror at hun hurtigt vil lære at forholde sig roligt når du kommer hjem på den måde. Hvis hun først starter når du kommer ind ad døren kan du have nogle guffer parat og kaste dem på gulvet straks du kommer ind ad døren for at adsprede. Held og lykke med det
KH Jette
Følg med i vores hundeverden på www.bernerdotte.dk |
 |
|
|
mlildal
Denmark
posteringer 13 |
Skrevet - 03/07/2010 : 16:38:22
|
hmmm jeg har to berner hanner der er lige så tosse/glade/ vilde når vi kommer hjem, der er frygtelig træls vi har prøvet at sige NEJ ignorer dem, guffer ja næsten ALt men lige lidt hjælper det  selv når vi er på træningspladsen, hundeskoven gør de....så ja jeg kan desværre ikk komme med godr råd men er gerne med på en kikker/lytter  |
 |
|
| |
Emne  |
|
|
|