Berner-debat.dk
Berner-debat.dk
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password

Dit banner her? Kontakt pbirch@post5.tele.dk

Alle Fora
 Berner-debat
 Spørg om råd
 Min berner hyler
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

kent

Denmark
posteringer 2

Skrevet - 03/06/2010 :  10:38:12  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej til jer alle,vi har en dejlig berner på snart 1 år men han har på det sidste været meget urolig og den spiser ikke men går og hyler og piber,ER det fordi der er hun hunde i løbetid.Jeg har altid haft hunde(han) men aldrig oplevet noget ligende.Den er ude og gå 5 gange dagligt og næsten aldrig alene hjemme.Er der nogle gode råd?Vi har talt om kasteration men syntes ikke det er den bedste løsning.Skal lige nævne til sidst,at hvor vi bor er der rigtig mange hunde,så der vil nok altid være hun hunde i løb.
Mvh Kent

satchmo

Denmark
posteringer 367

Skrevet - 03/06/2010 :  10:51:35  Vis profil  Besøg satchmo's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Han er ved at blive "voksen" så han er jo lidt forvirret omkring disse lækre dufte fra forskellige tæver.Tag den med ro og lad ham komme igennem sin pubertet.Ganske almindeligt.

Ayrton & Tina
Til toppen af siden

4ever Berner

Denmark
posteringer 43

Skrevet - 03/06/2010 :  11:11:52  Vis profil  Besøg 4ever Berner's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Kent.

Vi har også oplevet med vores Bif, at han hylede som en ulv, peb og mistede sin appetit fuldstændig pga naboens tæve var i løbetid. Første og eneste gang vi har oplevet det men hyleriet var Bif omkring 9 måneder. Siden har vi mødt flere hunde i området i løbetid, og han er selvfølgelig helt og aldeles interesseret i de skønne tæver, men han har ikke hylet og pebet for at komme ud i haven sidenhen, hvor imod madlysten sidste gang naboens tæve var i løb, igen forsvandt som dug for solen og vores dreng tabte godt 4 kg på en måned...
Det er helt almindelig adfærd din hanhund udviser, og som Tina skriver, så ville jeg bestemt også lade ham komme igennem uden at skride til kasteration med det samme... Men tal evt. med din dyrlæge, måske han også kan berolige dig

Mange venlige hilsner Bif og Jette.
Til toppen af siden

anette

Denmark
posteringer 668

Skrevet - 03/06/2010 :  20:43:01  Vis profil  Besøg anette's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja, tak....velkommen i klubben ....jeg er enig med de foregående kommentatorer.....dette er drifter i aktion på højt plan ....sund berner .....men vent lige og se, hvor stort problemet er, inden du skrider til omtalte konsekvens .

MVH Anette
Til toppen af siden

kent

Denmark
posteringer 2

Skrevet - 03/07/2010 :  12:37:09  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej tak for jeres beroligende ord,ja vi hænger i og håber det bedste.
Til toppen af siden

molli

Denmark
posteringer 64

Skrevet - 06/16/2010 :  21:50:08  Vis profil  Besøg molli's hjemmeside  Svar med kopi af besked
hmm min tæve gør det også når hun er i løbe tid
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Berner-debat.dk © Berner-debat.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000