Berner-debat.dk
Berner-debat.dk
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password

Dit banner her? Kontakt pbirch@post5.tele.dk

Alle Fora
 Berner-debat
 Spørg om råd
 Hot Spot
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Zica

Denmark
posteringer 5

Skrevet - 12/21/2009 :  18:23:41  Vis profil  Svar med kopi af besked
Så fik Zica også konstateret HOT SPOT.. Øv
Zica er en 14.mrd. dejlig Berner. Min første hund
Vi var ved dyrlægen i dag, fordi i weekenden konstaterede jeg 2 små steder med hår der faldt af og lugtede forfærdeligt. og uviden om hvad det var måtte vi til dyrlægen. HOT SPOT det var det. Men hvorfor, hvordan og hvorledes vides ikke. Vi fik en masse ting at vide hvad det kunne være skyld i det, men desværre ikke konstateret hvad skylden er. Hun sagde også at man kun havde formodninger om hvad der kunne være skyld i det, da der var så mange påvirkninger til det. Så derfor er jeg glad for at kunne læse herinde om det. og hvad andre berner har gjort sig erfaringer med. bla. Aloe,, og hvad man ellers kan vaske i. jeg håber vi så fælles kan finde ud af problemet. Jeg tænkte på om Zink Spay kunne være godt til de sår

anette

Denmark
posteringer 668

Skrevet - 12/21/2009 :  18:37:46  Vis profil  Besøg anette's hjemmeside  Svar med kopi af besked
..uha, stakkels Zica.....godt I kom afsted til dyrlægen, for min (ringe ) erfaring - siger mig, at det er med at komme afsted til dyrlæge så hurtigt som muligt - og/eller få gjort noget ved det asap
...og med ringe erfaring, mener jeg, at vi har haft to bernere før nuværende, uden nogensinde at stifte bekendtskab med begrebet; men DET gjorde vi så i sommer,skulle jeg hilse og sige,- hvor Lauritz blev voldsomt angrebet og vi, set i bakspejlet, var for langsomme til at handle. Han endte som skinhead på penicillin i maaange dage og samtidig sæbevask og Klorhexidinpudder.....
Men forhåbentlig klarer I det i opløbet - og Aloevera er jo et godt naturprodukt til mange småskavanker

God bedring med hende.

MVh Anette
Til toppen af siden

Zica

Denmark
posteringer 5

Skrevet - 01/08/2010 :  11:49:39  Vis profil  Svar med kopi af besked
Så ser det lysere ud igen. Zica´s Hot spot fik heldigvis ikke lavet sår på hende. Det blev til 4 mindre områder med hårtab og en betændt væske uden på.
Hun har været på pencillin i 10 dage og fået noget mod kløe. Vi havde også lånt en krave til hende hvis det skulle blive nødvendigt.

Nu håber jeg det går i sig selv. For umiddelbart ser det fint ud, men har fået at vide det kan ligge under, og så bryde ud igen.

Det har så også fået den konsekvens at hun har fået nyt foder.
Fra kingsmoor. til kronck Basic, fra Henne pet food. Hvorfor ?

Min dyrlæge vidste ikke hvad foder Zica for.
Men kunne se på Zica´s pæls at hun enten ikke fik foder med fisk i eller nok optaglig fisk. Hun havde en for tør og for rødlig pæls.
Det ville også gavne hendes immunforsvar.

Hun syntes jeg skulle finde et foder som er bygget op af fisk, hvor fisk står som det første i indhold.

Om det så kommer til at gør en forskel må tiden jo vise.

Der var en forskel fra dag 1 som jeg ikke havde regnet med.
Jeg plejer at bruge 4 dage på at skifte foder så hun kan vende sig til det nye foder, men sådan gik det ikke denne gang.
Zica lader det gamle foder blive tilbage i foderskålen og spiser kun det nye foder. Og er blevet mere ivrig for at få mad. Hhmm...
Man troede man havde gjort det så godt, med det gamle foder og så alligevel ikke. Men da positivt i den sidste ende.
Til toppen af siden

Malou

Denmark
posteringer 5

Skrevet - 01/08/2010 :  12:38:55  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hvor der det godt hun allerede har fået det bedre. Mine 2 berner får lakseolien også fra Henne pet food og på 14 dage er deres pels blevet helt fantastisk, og deres hud er er ikke tør mere. Jeg har lagt mærke til at om vinter og specielt i frostvejr bliver mine hundes hud tør. Og så er det vi klare det med lakseolie i maden
Til toppen af siden

Berit B

Denmark
posteringer 277

Skrevet - 01/08/2010 :  12:57:27  Vis profil  Besøg Berit B's hjemmeside  Klik for at se Berit B's MSN Messenger adresse  Svar med kopi af besked
Jeg har i mange år fodret med Regal Petfoods da Snoopy slap helt af med sine hot-spots på dette foder, han var ellers slem til at få dem. Fra vi skiftede mærke til regal fik han aldrig et eneste igen, vi brugte Adult large breed.
Til jul købte jeg den nye variant fra regal "Holistic Salmon bites" for at forkæle Argento lidt med en ny smag. Det har resulteret i at jeg har besluttet ikke at købe andet fremover da han har meget lidt afføring på dette foder. Det er helt utroligt så meget han optager af det foder! og foder-mængden er den samme som han hele tiden har fået så det har ikke noget med det at gøre. Jeg var i forvejen tilfreds med Regal men efter at have prøvet salmon bites kan jeg ikke rokkes til at skifte foder-mærke

www.bb-berner.dk
Til toppen af siden

Elton

Denmark
posteringer 257

Skrevet - 01/08/2010 :  13:06:43  Vis profil  Besøg Elton's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Bare slå koldt vand i blodet. Min Elton har haft et hot spot i hele sit liv, nu snart fem år.
Så det behøver altså ikke komme igen.

Hilsner Lone

www.bernerliv.blogspot.com

Til toppen af siden

Zica

Denmark
posteringer 5

Skrevet - 01/08/2010 :  14:03:39  Vis profil  Svar med kopi af besked
Okay.
Jeg har ikke hørt om det foder (regal)men vil da prøve og se på det.

For efter Zica har/haft hot spot er jeg begyndt at læse om det.
For jeg syntes det er mærkeligt ingen ved meget om det, bare der er mange ting der kan give det.

Og ja nogen hunde for det 1 gang i livet, nogen døjer for altid.
og andre for det ikke.
Man kalder det jo retriever syge. Men alle hunde kan få det, og pælsen på en berner er jo ikke lang fra en retriever´s

Måske der er avl der spiller ind. De to raser har måske været på hinanden tilbage i historien.

Måske også det foder vi giver vores hunde. Jeg læste en artikel, hvor en dyrlæge mente at allergi ved hunde vil komme på højde som ved mennesker. Og floraen (hot spot) ligger i huden på hunde, men det er et ? om hvad der for det til at bryde ud.

Jeg ved det ikke men må vel bare læse

Til toppen af siden

LindaRO

Denmark
posteringer 2

Skrevet - 03/09/2010 :  13:20:07  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hot sport, skyldes tit noget i det foder de får, som de slår ud over. Altså et eller andet de IKKE kan tåle.. Jeg har aldirg haft en hund med hot sport..

Vi foder med Olivers. Et rigtig rigtig godt foder, som vores hunde trives på..

Linda
Til toppen af siden

Jette

posteringer 469

Skrevet - 03/09/2010 :  15:12:31  Vis profil  Besøg Jette's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så enkelt er det vist desværre ikke, men kan sikkert være en medvirkende årsag til hot spot.

KH Jette

Følg med i vores hundeverden på www.bernerdotte.dk
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Berner-debat.dk © Berner-debat.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000